Gaupås barnehage - naturligvis

Gaupås barnehage ønsker å by på et barnehagetilbud av høy kvalitet.

Barnehagen vår har to avdelinger. Vi har 6 førskolelærere/pedagoger, og
vi har et stabilt og kompetent personale som er opptatt av at alle barn skal bli sett og hørt.

Vi holder oss faglig oppdatert og er jevnlig på kurs i tillegg til at vi utnytter interne krefter.

I vår barnehage har vi mye erfaring og kompetanse i forhold til barn med spesielle behov. Vi ønsker å være en barnehage som er tilrettelagt for alle barn og vi har vår egen spesialpedagog som jobber i Gaupås.

Vi i Gaupås bhg er opptatt av å dekke  barns behov. Vi vet at barn har glede av trygge voksne som støtter de i ulike følelser og egen opplevelse av verden.  Barn trenger voksne som kan stå i vanskelige følelser, og veilede de gjennom disse følelesene. Barna får erfaringer ved å få støtte på at følelsen er gyldig- og følelsen kan gå over til livsmestring. Personalet har kjennskap til trygghetsirkelen. Sirkelen beskriver så fint hvordan barnet går ut i verden for å utforske og hvordan det går tilbake til omsorgpersonen for å lade og hente støtte og trøst. Med bakgrunn i forskning på hva som skal til for å skape trygge barn velger vi å ha fokus på følelser.

Vi deler ofte inn i små grupper. Det kan være språkgrupper, prosjektgrupper, lekegrupper, spillegrupper og turgrupper.

Vi vet at alle barn og voksne trenger å bli sett og er derfor opptatt av å dele suksess!

Vi som jobber i Gaupås barnehage ønsker å være åpne, fleksible og serviceinnstilte.
Vi vet at et godt og nært samarbeid med foreldrene er en forutsetning for trygge barn.
I tillegg mottar vi jevnlig veiledning og har samarbeid med andre instanser. Barnehagen har kontakt med pedagogisk psykologisk tjeneste, helsestasjonen, barneverntjenesten, Glenne senter for autisme, barne- og ungdomspsykiatrisk avdeling(BUPA), barne og familiesenteret, kommunelegen, fysioterapeuter, audiopedagoger og kommunens skoler og barnehager.