Gaupås barnehage - naturligvis

Barnehagens omgivelser innbyr til friluftsliv! Vi har skogen rett utenfor gjerdene, skiløyper på jordene og bondegården et steinkast unna. Vi har også kjøpt en stor grillhytte som er plasert på området til barnehagen. Denne brukes flittig både av store og små i de kalde periodene, her kan vi både varme oss og lage mat på grillen.

Begge avdelinger har sine egne turdager, og dersom det byr seg en anledning går vi på tur/utforsker så ofte vi kan. Vi tar ofte med oss mat på tur, og vi synes det er ekstra hyggelig når vi får laget et bål og får mulighet til å varme brøskivene eller lage en varm lapskaus.

Vi som jobber i denne barnehagen liker å være ute! Når været tillater det, er vi ute store deler av dagen. Vi er ikke redd for ruskevær og med godt/riktig tøy er utelivet fint. Uteliv gir god helse for barna , i tillegg gir det mange muligheter for lek og læring.