Min misjon

"Hva er min oppgave i barnehagen - hva er min misjon her?"

Vi er 13 stykker som jobber i Gaupås barnehage. De fleste har vært her lenge, andre har nettopp begynt. Vi går gjennom spennende prosess sammen. På personalmøtene/ andelingsmøtenebruker vi tid på å reflektere rundt:

"Hva er min oppgave i barnehagen - hva er min misjon her?"

Arbeidet fører til at vi får økt bevissthet rundt egen praksis. Vi får også mulighet til å bli enda bedre kjent med hverandre.
Vi tenker det er så viktig at alle som jobber her vet hvorfor de er her - at valget vi har tatt i forhold til å arbeide med barn er bevisst.

Misjonen til noen av oss handler om "å gjøre andre gode", "å skape ro", "å skape aksept", "å gi plass til andre", "å gjøre barn trygge", "å formidle glede over å være i naturen", "å dele glede", "å anerkjenne alle følelser","å passe på at alle får det de trenger", "å være tilstede for barn", "å inkludere", "det handler ikke om hva du gjør sammen med barn, men hvordan du gjør det", "å fremme åpenhet", "å spre glede" og "å lage gode mål".

Vi er opptatt av å gjøre tydelig hva vi står for. Vi vil fortsette å jobbe mot å bli klar over egen misjon i Gaupås barnehage.

Vi har jobbet på personalmøter med å finne vår visjon.  Det er viktig for oss at vi som jobber her skal "eie" visjonen vår. Vi har jobbet i grupper hvor vi har diskutert og reflektert sammen og kommet frem til vår visjon:

TRYGGHET, LEK OG LATTER GIR EVIGE SKATTER

Relatert bilde